12 důležitých otázek, na které byste se měli zeptat Vašich klientů

Velmi častým tématem internetových diskusí kosmetiček, které sleduji, je téma, jak docílit, aby byly klientky neodcházely jinam, byly spokojené a aby služby salonu byly pro zákaznice zajímavé. Mnohdy se situaci snaží řešit snížením cen, rozšířením nabídky o módní typy ošetření nebo služeb. 

Často jsou to ale kroky nesmyslné nebo kontraproduktivní, protože majitelky salonů se snaží přemýšlet za klienty pouze na základě svých domněnek. Jenomže domněnky, jak je známo, jsou jednou z nejhorších věcí, která zkresluje hodnocení skutečných potřeb klientů a my se tak stáváme se obětí tzv.“komunikační neschopnosti“.

Víte, co je podle jednoho zahraničního výzkumu častějším důvodem, proč zákazníci přestávají kupovat produkty či služby, než nespokojenost? Je to pocit zákazníků, že jsou obchodníkům lhostejní, lépe řečeno, že poskytovatelé služeb málo zjišťují a ptají se na jejich skutečné potřeby a přání. Přitom je řešení mnohdy velmi jednoduché, ale používá se v salonech velmi málo – PROSTĚ SE VAŠICH KLIENTŮ ZEPTEJTE!

Získáte tak velmi cenné postřehy a informace. Mít zpětnou vazbu vašich klientů je pro vaše podnikání velmi důležité, proto všechny, kteří budou ochotni vám odpovídat, odměňte malým dárkem nebo drobnou službou.

Zde je 12 otázek, které vám pomohou zlepšit váš marketing, zvýšit prodej a posílit vztahy se svými klienty. Vyhodnocujte a následně využívejte názory a poznámky při sestavování vašeho marketingového plánu i pro zlepšení komunikace a servisu:

1. Jak jste se poprvé dozvěděli o našem salonu?

Pokud nevíte, jak se klienti dozvěděli o vás nebo o vašich produktech, pravděpodobně ani nebudete vědět, které vaše marketingové kroky fungují(jestliže nějaké děláte) pro získávání nových klientů.

2. Když by byl náš salon člověk a vstoupil do místnosti, jak byste jej popsali?

Taková otázka vám může pomoci dostat se k jádru toho, jak klienti vnímají váš salon nebo značku, se kterou pracujete. Také jestli vás vnímají tak,
jak vy sami chcete a jak jste si to plánovali.

3. Jakou jednu věc byste v našem salonu nikdy neměnili?

Rozpoznáte tak, co vaši klienti vnímají jako velmi důležitou věc, kterou byste měli zachovat i v případě zásadních změn v salonu, abyste se vyhnuli
případné nepříjemné ztrátě části dříve loajální klientely.

4. Kdybyste mohli změnit jednu věc v našem salonu, která by to byla?

Otázky tohoto typu vám vždy pomohou odhalit oblasti vašeho podnikání, které byste měli rychle zlepšit.

5. Jaký produkt a ošetření si u nás kupujete nejčastěji?

Stále existuje velmi mnoho kosmetiček, které si nedělají statistiky prodejů u nových nebo naopak u dlouhodobých klientů. Ujistěte se, že opravdu
víte, které výrobky a služby jsou u vás nejpopulárnější. Pomohou vám k přilákání a přesvědčení nových klientů, aby se k vám vraceli.

6. Napadá Vás, co si můžete dopřát nebo koupit v našem salonu, co nelze (snadno) získat v jiných salonech nebo obchodech?

Tato otázka vám může pomoci určit konkurenční výhodu vašeho salonu.

7. Jaký typ produktu nebo služby byste si koupili nebo dopřáli v našem salonu i přesto, že je můžete snadno získat i jinde? A proč si je koupíte zrovna u nás?

Zjistěte, v čem jste odlišní, nebo je to pouze pohodlnost klientů, že u vás nakupují i to, co mohou bez problému získat u konkurence. Tyto vaše
přednosti vám pomohou vytvořit nebo vylepšit vaše marketingové sdělení pro přilákání většího počtu klientů.

8. Co z toho, co máme v nabídce salonu, byste si klidně koupili i jinde? A proč.

Tato otázka vám může pomoci odhalit případné výhody vašich konkurentů. Můžete pak vaše klienty lépe informovat a vzdělávat v alternativách, které
máte v nabídce vy.

9. Pokud byste chtěli doporučit náš salon přátelům, co byste jim o nás řekli?

Taková otázka vám pomůže zjistit cenné informace o tom, čeho si klienti na vašem salonu nejvíce váží a následně je motivovat, aby vás doporučovali
dále.

10. Existuje naopak něco, kvůli čemu byste váhali náš salon doporučit členům rodiny, přátelům nebo kolegům?

Můžete tak zjistit zásadní nedostatky, které brání vašim stálým klientům, aby vás doporučili někomu dalšímu. Navíc takové otázky vašim klientům
ukazují, že máte opravdu zájem zlepšovat kvalitu služeb v jejich prospěch.

11. Jaký typ dovedností, tréninku nebo vzdělání si myslíte, že by prospěl našemu personálu?

Může se stát, že vám uniknou drobnosti v chování nebo komunikaci vašich zaměstnanců. Tímto způsobem můžete zjistit, na co se u personálu zaměřit a
jaké typy seminářů by měl případně absolvovat.

12. Jaká slova zadáváte do vyhledávačů (Google, Seznam), podle kterých vyhledáváte salony (produkty, služby), jako jsou ty naše?

Díky těmto otázkám můžete lépe identifikovat klíčová slova a fráze na vašich stránkách, abyste byli lépe vyhledatelní a vylepšili tak digitální
marketing ve všech vašich internetových kanálech.

Až příliš často je možné se v salonech setkat s tím, že jejich marketing a komunikace se skládá spíše z monologu ze strany kosmetiček, než aby to byl dialog mezi salonem a klientem hned od začátku. Nechejte klienty částečně zasahovat do vašeho podnikání a pravidelně se ptejte na jejich názory a připomínky. Také je nezapomeňte informovat o změnách, které na základě jejich odpovědí a doporučení provedete. Zlepšíte a posílíte tím nejen své podnikání, ale hlavně důležité vztahy s vašimi klienty a jejich loajalitu.

 

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů