Proč Vaše klienty nezajímáte?

Mnoho salonů dnes komunikuje s klienty pomocí emailu a pravidelně jim zasílá newslettery, neboli emailový zpravodaj o novinkách.

Stává se Vám, že Vaši klienti o nich ani nemluví, ale ani na ně nijak nereagují a nakonec  Vám mnoho z nich řekne, že je ani nečtou nebo si nevšimli, že jim přišly?

Možná děláte jednoduchou marketingovou chybu, která Vás připravuje o zájem spousty klientů. Naštěstí se dá jednoduše odstranit.

Jak to většinou vypadá?

Klient v tom lepším případě zaregistruje newsletter nebo oznámení na Facebooku, které většinou vypadá nějak takhle:

– prodloužili jsme otvírací dobu

– zakoupili jsme nový přístroj nebo máme v nabídce novou službu

– máme novou kosmetičku nebo kadeřnici

– máme nové produkty

Vidíte, kde se stala chyba? Je to všechno jen o Vašem salonu, všude používáte jen slovo „MY“. A není to jen občas, je to v každé větě.

Co je tedy špatně?

Jeden z důvodů, proč taková oznámení nefungují je: Vaši klienti cítí, že Vás nezajímají.

Je v tom jednoduchá psychologie. My, všichni lidé, se zajímáme především o sebe a o to, jaké budou mít naše rozhodnutí na nás vliv. Dokonce i když něco věnujeme na charitu, je to o nás ( cítíme se lépe, že jsme mohli někomu něco dát a někomu pomoci).

Pokud se klient rozhodne číst Vaše oznámení v emailu nebo na Facebooku, vždy ho zajímá pouze to, co z toho bude mít. Oznámení o Vás, o Vašem salonu a o Vašem podnikání Vašemu klientovi nedává žádnou hodnotu.

Podívejte se na to svýma očima. Zajímal by Vás newsletter od firmy, která Vám bude chtít říct jen to, jak na tom je, jak vylepšila technologie, jak vydělává a co prodává? Nebo byste raději dostávali emaily, které Vám budou slibovat zajímavé akce, slevy, akční nabídky a sdělení, která Vám v něčem pomůžou?

Jak to dělat správně?

Jednoduše.

Vše je jen o Vašem klientovi. Informujte ho takovým způsobem, aby okamžitě uviděl, co mu to přinese. Předtím, než pošlete nějaké sdělení, položte si otázku: „ dávám klientovi nějakou hodnotu?“ „ Oslovila by mně samotného taková nabídka?“

Pro příklad řekněme, že máte nový produkt. Většinou pak v emailu stojí: „ Mám nový produkt.“ To je nuda, která běžnému klientovi nepřinese vůbec nic.

Zkusme to napsat jinak, aby to klient chápal jako to nejlepší, co v tu chvíli může získat: „ Jestli chcete mít hedvábnou pleť plnou jasu, podívejte se na tento nový produkt, který pro Vás máme. Když se objednáte ještě tento týden na ošetření, získáte menší verzi produktu na vyzkoušení zdarma.“

Stejné oznámení („máme nový produkt“), ale tentokrát je sdělení pouze o klientovi. Říká se v něm, co mu produkt přinese („ hedvábnou pleť plnou jasu“) a jakou další hodnotu po přečtení zprávy ještě získá (mini balení na vyzkoušení zdarma“).

A jak oslovujete Vaše klienty Vy? Jsou všechny informace jen o Vás nebo všechny o nich?

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů