Marketing salonu – celebrity už netáhnou

Příliš mnoho salonů a kadeřnictví žije stále v domnění, že když bude ve svých marketingových aktivitách, PR článcích nebo na svých webových stránkách používat jako „tvář“ svého salonu nějakou známou osobnost, automaticky můžou očekávat, že tím přilákají více potenciálních klientů…

Velmi rád se proto s vámi podělím o letošní výsledky průzkumu společnosti Accenture ve Spojených státech. Výsledky ukazují 7 nejdůležitějších faktorů, které rozhodují u amerických spotřebitelů, jestli si koupí nabízený produkt nebo službu. Majitele zmíněných salonů, kteří se soustřeďují na „doporučení“ známých osobností a druhou, velmi častou věc – cenu, stojí takový marketing spoustu času a hlavně peněz. Paradoxem je a z průzkumu vyplývá, že na rozhodování klientů to má ovšem naprosto zanedbatelný vliv.

Někoho z vás teď určitě napadlo: „No jo, ale to je v Americe, to se nás netýká…“. Chyba lávky! Stejně tak, jako většina salonů v zahraničí řeší úplně stejné problémy jako salony u nás, také přemýšlení klientů je hodně podobné.

Zde je těch 7 klíčových faktorů, které nejvíce ovlivňují naše nákupní rozhodnutí. Jsou seřazeny podle důležitosti:

1. Poměr hodnoty a ceny – 64%

Nejvyšší procento spotřebitelů přiměje k nákupu, když mají pocit, že dostávají za své peníze co nejvyšší hodnotu. V žádném případě to neznamená, že se musí jednat o nejnižší cenu! Lidé se jen nechtějí nechat napálit, aby utratili své peníze za něco, co pak v jejich očích za tu cenu nestojí.

2./3. Kvalita produktů a služeb a nákupní zkušenost – shodně 39%

Je zajímavé, že v tomto případě nerozhoduje o koupi pouze kvalita zakoupeného zboží nebo služby, ale stejně tak důležitá je i nákupní zkušenost a to, jak se zákazníci u nákupu cítí.

Jinak řečeno z pohledu salonu – Jestliže nabízíte stejnou kvalitu produktů a služeb jako váš konkurent, klient se pak rozhoduje investovat své peníze tam, kde se mu více líbí, kde se líp cítí a kde je pro něj příjemnější atmosféra.

4. Věrnostní programy – 29%

Téměř u 1/3 respondentů není jejich rozhodování jen o tom, co dostanou při svém nákupu okamžitě, ale co by svým nákupem mohli získat i v budoucnu. Tzn. kvalitní věrnostní program nebo program odměn.

5. Relevantní doplňky a bonusy – 19%

Související doplňky nebo příslušenství, které zákazník získá k zakoupenému produktu nebo službě jako bonus.

6. Poutavá reklamní kampaň – 6%

Mnoho firem, potažmo salonů si myslí, že když investují do hezké a kreativní reklamy, ocitnou se na vrcholu zájmu. Jak je z průzkumu vidět, spotřebitelé jsou různými reklamami bombardováni do takové míry, že už je téměř ignorují.

7. „Reference“ celebrit – 3%

Často jedna z nejdražších marketingových položek a aktivit. Ukázalo se, jejich očekávaný výsledek a dopad je ještě daleko menší, než by se i největším pesimistům mohlo zdát. Pro spotřebitele je dnes daleko věrohodnější a důležitější vlastní zkušenost, reference ostatních zákazníků a doporučení svých známých.

A co z tohoto výzkumu vyplývá pro salony u nás v Čechách?

Především to, že nemá větší smysl honit se a utrácet peníze za to, že známá osobnost svolí uveřejnit její fotografie na stránkách salonů, protože taková snaha klienty s penězi zřejmě nepřivede. Daleko lepší a přínosnější je soustředit se na to, aby služba byla skutečně špičková, klient se u vás cítil skvěle a především byl přesvědčen o tom, že vaše služba má pro něj větší hodnotu a užitek, než je cena, kterou za ni zaplatí.

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů