Narozeninový dárek pro vaše klienty vás nemusí stát ani korunu

happy-birthday

Přinášejí narozeniny klientů vašemu salonu něco navíc?
Jste zvyklí dávat svým klientům k narozeninám nějakou pozornost nebo dárek? Jestli pracujete s kartami klientů a nezapomínáte na získávání jejich osobních údajů, tak věřím, že ano. Přinášejí ale jejich narozeniny nějaký výdělek a přínos i vám? Tady už odpověď asi nebude tak jednoznačná.

Jistě v salonu využíváte buď nějaký software, který automaticky rozesílá narozeninové pozdravy, email nebo blahopřání rozesíláte pomocí klasických sms zpráv.
Možná k blahopřání připojujete větu, že při příští návštěvě má váš klient 10% slevu. Je to hezké, ale zcela upřímně to není způsob, jak na maximum využít tuto marketingovou příležitost.

Sleva, i když je myšlena jako dárek, je stále obchodní nabídka = přijď k nám a utrať u nás své peníze. Budeš to mít levnější, ale stejně si to zaplatíš.

Daleko lepším způsobem, jak nadchnout své klienty, je vzbudit v nich pocit důležitosti a ukázat jim nějakým gestem, že vás opravdu zajímají. Jejich narozeninový den není o prodeji, ale o tom, že klienti z vás cítí, že vám na nich upřímně záleží.
Co klienti hledají, co se jim líbí a co je překvapí v době internetu, je osobní kontakt.
Když někdo dostane email nebo sms podle hromadné šablony, pomyslí si, dobře, tak mám nějakou slevu. Když si ale dáte práci s tím, že klientovi pošlete nebo sami doručíte ručně psané narozeninové přání s osobním vzkazem, má takové gesto mnohem větší váhu.
Řeknou si totiž, že někdo si jich cení natolik, že si na ně ve svém hektickém dnu našel čas, energii i peníze, které jim věnoval.
Proto nezapomínejte také vždy požádat o poštovní adresu, když se ptáte na klientovy osobní údaje.
A když adresu nemáte? Vyplatí se najít si 3 minuty času, klientovi zatelefonovat a popřát mu osobně.

Stále je většina salonů, které poskytují svým klientům k narozeninám nějakou slevu, protože je to jednoduché. Ale zamyslete se. Ve většině případů přece přejete stálým a věrným klientům. Navíc otevřeli ručně psanou obálku nebo jste jim telefonovali a tím je překvapili a udělali jim radost. Pak není nutné, aby dostali slevu. Je velmi pravděpodobné, že přijdou sami o sobě a zaplatí bez problému plnou cenu už jen proto, že se cítili výjimečně a vaše gesto je zahřálo u srdce.
Navíc nejběžnější sleva 10% je dnes už spíše úsměvná, protože ji dostáváme naprosto všude a běžně. Aby sleva byla alespoň trochu zajímavá, bavíme se minimálně o 20-30%. A jestli máte dražší služby, pak vás taková sleva může stát spoustu peněz.

Místo slev raději svým klientům nabízejte dárek. Jsou to jejich narozeniny a k narozeninám dárky patří.
Takový dárek ve formě nějaké procedury vás většinou bude stát finančně podstatně méně než sleva, ale klient vnímá jeho hodnotu jako daleko vyšší. (např. materiál na ošetření vás stojí 200,-, ale konečná cena tohoto ošetření je 900,-). V očích klienta má pak dárek hodnotu 900,-, ne jen slevu dvě nebo tři stovky.
Z narozeninové návštěvy se klientovi snažte udělat nevšední zážitek buď speciálním uvítáním, naaranžováním kabiny nebo jednoduše skleničkou sektu.

Tipy pro rozhodování, jaké ošetření klientovi nabídnout:

  • Nechejte klientovi vybrat – každý jsme jiný a vám záleží na tom, aby si klient dárek užil.
  • Zvolte takové služby, které může v případě potřeby zvládnout kdokoliv z týmu, jestliže pracujete v kolektivu.
  • Vybírejte takové služby, které se dají spojit s pravidelnou návštěvou klienta, abyste neblokovali další termín někomu jinému.
  • Pokud je to možné, vyberte klientovi takovou službu, kterou u vás pravidelně nečerpá. Jde vám o to, aby u vás vyzkoušel také něco nového.
  • Zaměřujte se především na vaše nejlepší klienty, kteří vám pravidelně přinášejí peníze. Jsou pro vás nejcennější a mnohonásobně se vyplatí do nich investovat čas i peníze, aby u vás byli nadšení, šťastní, byli loajální a doporučovali vás dál.

A proč se vám vyplatí do takových klientů investovat?
V každé společnosti lidí totiž existuje psychologický fenomén, kterému se říká zákon reciprocity. Jinými slovy klient, který dostane takto příjemný a především hodnotný dárek, má potřebu vám takové gesto nějak vrátit. V našem případě to bývá většinou tím, že má potřebu si koupit nějaký výrobek na domácí péči nebo se příště objednat na dražší službu.
Tím pádem vás dárek nestojí vůbec nic a jste spokojeni jak vy, tak váš klient.