Dárkové certifikáty – silný pomocník předvánočního marketingu část 2.

V prvním dílu předvánočního marketingového průvodce, jste se dozvěděli, jak se připravit na na období do konce roku. V této části se zaměříme na jeden silný marketingový nástroj – dárkové šeky, dárkové poukázky, dárkové certifikáty.
Ať je nazvete jakkoliv, jedná se o velmi mocného pomocníka před Vánocemi ve vašem salonu. A nejen před Vánocemi.

Proč?

  • velmi výrazně mohou ovlivnit vaše tržby
  • díky nim získáváte šanci získat nové klienty
  • řeší klientovo dilema – jak obstarat hodnotný a smysluplný dárek a ušetřit si bolest při přemýšlení i čas.

Jak jinak, má to ovšem i své ALE.
Aby vám darkové certifikáty pomáhaly a fungovaly, je třebá dát si pozor na pár důležitých věcí.

JAK SE K NIM POSTAVIT

Dárkové poukázky dnes nabízí asi většina salonů. Horší je, spousta kosmetiček nebo majitelů salonů k nim přistupuje jako k něčemu ne příliš podstatnému. Ve smyslu jako „mají je ostatní, tak si jich pár necháme taky udělat. Co kdyby se na ně někdo ptal.“
Jestli je vám tato věta povědomá, tak co nejdříve změňte své myšlení (chcete-li opravdu zvýšit váš příjem). Ony fungují.
A jak je udělat atraktivní?

VÁŠ DÁRKOVÝ CERTIFIKÁT NENÍ SLEVOVÝ KUPÓN ZE SÁMOŠKY

Dárkový certifikát by měl už sám o sobě vypadat jako dárek. Měl by odrážet kvalitu značky, se kterou pracujete, prestiž vašeho salonu a měl by být moderní a vyhotovený v super kvalitě.

Zní to jako samozřejmost. Proč jsou tedy vidět na stránkách mnoha salonů nevkusné a levné kusy papíru, které vypadají, že jsou vytištěné na domácí tiskárně a nikdo o nich moc nepřemýšlel?

Ruku na srdce. Chtěli byste dostat podobný výtvor na tenkém papíru a v levné obálce, i kdyby byl třeba na 5000,-? Jak byste ho vnímali? Očekávali byste prvotřídní službu? Myslím, že ne.

Dárkový certifikát je další z mnoha věcí, která vypovídá o tom, jak vás mohou lidé vnímat a jak je kvalita pro vás důležitá. V tomto případě se vám šetření vážně nevyplatí.
A jak by měl tedy vypadat? Zkuste se inspirovat třeba certifikátem, který nabízí svým klientům značka Sothys Paris.

Sothys certifikát

ŘEKNĚTE O NICH VŠEM SVÝM KLIENTŮM

  • své certifikáty si nechejte profesionálně vyfotit na váš web a stejně tak je propagujte i na Facebooku.
  • pro předvánoční období vyčleňte na certifikáty v salonu speciální místo, aby byly co nejlépe na očích a klienti je měli stále před sebou
  • na prodej certifikátů upozorňujte průběžně všechny své klienty emailem a sms už od listopadu až do Vánoc. Nečekejte, až vám řeknou, že už koupili jiný dárek nebo ještě hůř, dárkový certifikát na jinou službu u někoho jiného.

NĚKOLIK MARKETINGOVÝCH NÁPADU, JAK PROPAGOVAT VAŠE DÁRKOVÉ POUKAZY

Zde je pár tipů, které stojí za zamyšlení:

  • uspořádejte pro klienty malou vánoční loterii. Za každou proceduru, kterou u vás klienti během listopadu a začátku prosince absolvují, dostanou lístek do tomboly (ten můžete ukládat třeba do velké sklenice na recepci). V polovině prosince pak vyberte jednoho výherce, který získá dárkový certifikát v hodnotě např. 1000,- na jakoukoliv službu zdarma. Je to zajímavý způsob, jak upozornit klienty na vaše poukazy a poděkovat jim za celoroční návštěvy.
  • motivujte každého potenciálního zájemce o koupi certifikátu v duchu hesla „Udělejte radost svým blízkým a my uděláme radost Vám“. Můžete si své dárkové poukazy rozdělit do tří cenových kategorií (např. 2000, 3000, 4000). Za to, že někdo certifikát koupí, dostane od vás jako dárek jedno z vašich ošetření nebo jakoukoliv službu zdarma.Hodnotu procedury zdarma odstupňujte podle výše částky, která byla za certifikát zaplacena. Náklad na takové ošetření by se měl pohybovat do 10% ceny certifikátu. Vás takový dárek nebude stát zase tolik peněz, ale kupující získá velkou hodnotu a motivaci dárkový poukaz koupit. Důležité je, že tento bonus může klient čerpat pouze v případě, že se k vám objedná na jakoukoliv jinou placenou službu v lednu nebo v únoru.
  • motivujte také ty klienty, kteří u vás nakoupí více produktů nad určitou částku, kterou si sami stanovíte. Můžete jim za to věnovat certifikát na menší částku, který pak mohou darovat někomu ze svých blízkých jako další pozornost k jinému vánočnímu dárku. Máte tak šanci získat nové zákazníky.
  • použijte dárkové certifikáty pro soutěž na vašem Facebooku nebo webu. Je to další ze způsobů, jak svůj salon propagovat. Jako podmínku pro vstup do soutěže můžete požadovat třeba registraci na vašich stránkách k odběru newsletterů, sdílení vašich facebookových příspěvků nebo sdílení článků z vašeho blogu.
  • o svých dárkových poukazech a kartách se zmiňujte všude tam, kde zase vy pravidelně utrácíte své peníze. Jistě se najde obchodník, který rád udělá na oplátku tržbu zase vám. Při troše přemýšlení vás jistě napadne spousta možností, jak toho využít. Stačí si jen připomenout pořekadlo o „líné puse…“

Nezapomínejte, že dárkové certifikáty vám mohou nejen výrazně vylepšit obsah vaší pokladny. Tímto způsobem  také získáte nové a stálé klienty velmi jednoduše a úplně zadarmo .

 

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů