5 hlavních důvodů, proč se salonům nedaří

Jak okamžitě poznáte majitele salonu, který nevěří sobě, lidem, tomu co dělá a ani možnostem, které mu to přináší?

Vždy při hodnocení situace u něj v salonu používá fráze typu: „dnes jsou hrozně těžké podmínky pro podnikání ve službách“ a „lidé moc nechodí, protože nemají peníze“, „všichni šetří, nic nekupují a chtějí jen to nejlevnější“.

Ano, podnikání ve službách není jednoduché. Ovšem to také nikdy nebylo a ani nebude.

Co se ale změnilo, je nákupní chování a přemýšlení zákazníků. A který salon tuto skutečnost nezaznamenal, přestává se mu také dařit.

Dnes paradoxně nevyhrávají zákonitě jen ti nejlepší, ale ti, kteří se co nejrychleji dokážou přizpůsobit novým podmínkám a tomu, co klienti skutečně chtějí, ne tomu, co si myslí, že klienti chtějí.

Co ovšem brzdí majitele salonů nejvíce, je těchto 5 důvodů:

1.Důvod:

Nezačnou s marketingem.

To je důvod číslo jedna, proč majitelé salonů selhávají – nedělají nic! Je to zabiják podnikání a bohužel je v salonech vidět dost často.

Jak může někdo vůbec uspět, pokud pro rozvoj salonu nic nedělá? Samozřejmě nemůže. Spousta kosmetiček žije v domnění, že když něco fungovalo před 15ti lety, bude to stejné navěky. Bohužel, realita je naprosto jiná. Nikam se nedostanete, pokud stojíte bez hnutí. Potřebujete vyvinout akci a udělat první krok, abyste se posunuli k úspěchu. Jenže příliš mnoho lidí nevyzkouší nic nového.

Proč?

Většinou je to proto, že se bojí neúspěchu. Bojí se, že když se o něco pokusí, nemusí to fungovat. Představují si spoustu strašidelných věcí, které by se mohly stát, pokud neuspějí. Ironií je (jak už jsem zmínil na začátku), že jsou vlastně daleko blíže k selhání, právě když neudělají nic.

Každému se někdy něco nepodaří. Proto se není čeho obávat. Důležité je jít dál a nenechat se přechodným neúspěchem hodit zpět. Vždy, když se budete pokoušet o něco nového, samozřejmě nebude vždy úplně všechno fungovat na 100%. Nezatěžujte se tím, poučte se z toho.

Většina z toho co uděláte, bude úspěšná. Můžete vydělat hodně peněz, když se vám bude dařit, ale daleko více se naučíte z dílčích neúspěchů. A víte co je fantastické a stane se vždy? Když uděláte jakýkoliv první krok ke zlepšení čehokoliv, strhne se lavina dalších událostí, které začnou pracovat pro vás a začnou se dít skvělé změny.

Pokud jste nikdy neselhali, nikdy také nemůžete uspět.  Je to tak prosté. Proto se nenechejte pohltit strachem. Nebuďte obětí „nicnedělání“.

Zkoušejte, testujte! Pokud potřebujte pomoc, napište mi, rád vám pomůžu.

2. Důvod

Nedokončí to, co začali.

To je další z velkých důvodů, proč nejsou lidé úspěšní. Nenaplňují své plány. Žádný plán nebude fungovat, pokud jej nebudete dodržovat a nebudete na něm pracovat. Většinou se to stává, když si lidé ukousnou více, než jsou schopni sníst. Lákají je rozdílné marketingové strategie a zkouší jich příliš mnoho najednou. Jejich plán se pak zbortí a nemají čas, aby každou jeho část dokončili. Všechny je pak dělají napůl. A pak se diví, proč nic nefunguje!

Pokud děláte příliš věcí najednou, žádná z nich vám nic nepřinese.

Nejlepší je naplánovat si 3 strategie. Koncentrujte se pak vždy jen na 1 z nich. Intenzivně na ní pracujte a teprve pak začněte s další. Jakmile všechny 3 fungují, pak si zvolte další 3. Nezkoušejte dělat příliš mnoho věcí najednou. Ale když už si nějakou zvolíte, dělejte ji naplno.

3. Důvod

Nejsou v marketingu důslední

Všechny marketingové strategie v programu „Můj úspěšný salon“ byly prověřeny a přinášejí výsledky, jen je třeba, aby byly aplikovány důsledně. Klíčem je postupně zavádět všechny kroky a instrukce, které se zde učíte.

Je to zvláštní, ale u marketingu jsou lidé z nějakého důvodu šokovaní tím, když udělají první krok nějaké marketingové strategie a ona nefunguje přesně tak, jak chtěli a očekávali. Přitom v jiných oblastech života se s podobnými věcmi setkáváme velmi často, ale vůbec nad nimi nepozastavujeme, ani o nich nepřemýšlíme. Byli byste překvapeni, kdybyste nasypali pouze samotnou zrnkovou kávu do vašeho přístroje na espresso a nic by se nestalo? Jistě že ne. Víte, že kávovar musíte napřed zapnout, nalít vodu do nádržky, nasypat kávu, zvolit správný program a zmáčknout příslušné tlačítko. Funguje to, pouze když následujete přesně tyto kroky.

Stejné to je s těmito marketingovými strategiemi. Je to systém. Najdete zde mnoho částí, které umožňují tomuto systému fungovat, a vy musíte postupně aplikovat každou část, aby vše šlapalo správně tak, jak má. Fungují, ale musíte je nechat fungovat!

4. Důvod

Nemají marketingový plán

Úspěch se nikdy nepřihodí jen tak náhodou. Ani jednou. Musíte mít plán. Pokud nevíte, kam jdete, nenajdete tam ani cestu. A ani nemůžete dosáhnout úspěchu, to je jisté.

Váš plán bude něco jako dobrá mapa cesty, která vás dovede k vašim cílům. Nebojte se, nepotřebuje žádné speciální dovednosti, abyste si udělali plán, který vám bude fungovat – jenom vás to bude stát nějaký čas a předsevzetí. Sednout si a přemýšlet o tom, jak moc chcete, aby se vám dařilo. A také, jakou strategii zvolíte jako první, aby se začaly dít změny.

Jistě se setkáte i s kosmetičkami a terapeuty, kteří říkají, že nechtějí plánovat, protože třeba pak mohou změnit názor nebo neví, jaká bude situace atd. To je absurdní. Vždy se můžete rozhodnout pozměnit váš plán. Možná budete chtít váš plán zvýšit nebo snížit nebo si zvolíte úplně jiný cíl. Ale pokud nemáte vůbec žádný plán, nikdy se nikam nedostanete.

Nezapomeňte…..Plán!

5. Důvod

Odkládají práci na marketingu svého salonu

Otálení je dalším častým důvodem, proč lidé neuspějí.

„Udělám to až zítra“- touto větou přicházíte o více peněz, než si umíte představit. Otálení často vychází ze strachu. Pokud se něčeho bojíte, odložíte to na později, abyste se s tím nemuseli potýkat nyní. Většina vašich strachů je pouze ve vaší hlavě a tím, že jste něco odložili na později, jste to jen zhoršili. Buďte k sobě upřímní a nevymýšlejte množstvím důvodů, proč něco nemůžete udělat, prostě si přiznejte, že to jen nechcete udělat.

Další chybou je, že se snažíte, aby vše bylo naprosto perfektní, než s něčím začnete. Možná jste se sami přistihli, když jste hledali výmluvu jako:

  • Nemám ještě sepsanou nabídku, takže nemůžu mail poslat.
  • Nevím, ve kterém měsíci by bylo nejlepší začít, takže počkám
  • Nevím přesně, jak to mám udělat

Takže co když není vše perfektní?

To je v pořádku, je mnohem důležitější udělat alespoň něco, než čekat, až bude vše perfektně připraveno. Protože to se nikdy nestane. Udělejte to nejlepší, co můžete. Dejte věcem impuls a udělejte první krok, i když nebude vše bez chyb. Časem mi potvrdíte, že je až neuvěřitelné, jak se díky tomu dají i ostatní věci do pohybu.

Váhání a odsouvání akce je zhoubné pro vaše podnikání.

Na nic nečekejte! Udělejte to ještě dnes!