4 kritéria, která ovlivní návštěvnost Vašeho salonu

1. VÁMI NABÍZENÝ PRODUKT

Je čas zamyslet se nad tím, jestli to, co nabízíte, odpovídá skutečným potřebám Vašeho klienta. Máte naprosto jasno, kdo je Váš zákazník, kterého opravdu chcete? Tohle je totiž asi NEJDŮLEŽITĚJŠÍ otázka v celém Vašem podnikání a od toho se odvíjí teprve všechno ostatní.   Když člověk nakoukne do podnikání v oboru krásy, musí být doslova šokován, kolik firem se zabývá výrobou nebo distribucí různých přístrojů na všechna možná kosmetická ošetření.Zajímavé je, že většina z nich funguje na úplně stejném principu a řeší stejné potřeby pleti. Ovšem u všech se dozvíte, že zaručují výborné výsledky a hlavně jsou vždy o mnoho lepší, než starší verze od konkurence.

Já nevím, jak vy, ale já v nich mám už totální zmatek. A to si myslím, že kosmetický trh opravdu sleduji. Je to samozřejmě můj subjektivní názor, ale dávám spíše přednost účinnosti kosmetických produktů a ruční práci. Tam člověk předává kus sebe, energii, kterou neokecáte a kterou klient jasně cítí, jestli je mu příjemná nebo ne. A hlavně je to klasika, která je věčná a překonává všechny módní vlny.

2. CENA

Věčně diskutované téma.Také věčný boj majitelů salonů mezi „tzv.realitou“ a vnitřním pocitem. Jednoduše řečeno, cena by měla být adekvátní kvalitě a osobnímu přínosu pro klienta v poskytované službě, prostředí a úrovní profesionality. Jestli jsou tyto tři aspekty v rovnováze, jsou lidé ochotni zaplatit téměř cokoliv. Ví totiž, za co platí – za výbornou zkušenost. Proto se vždy vyplatí pracovat na hodnotě své nabídky. Pokud se s konkurenčními salony chcete dostat do cenové války, musím Vás upozornit, že tento boj nevyhrává NIKDO. Všichni svoji energii pak věnují srovnávání a vymýšlení, v čem budu ještě levnější než ten druhý. Výsledkem je, že se to musí odrazit na kvalitě služby = pro klienta se rapidně snižuje hodnota salonu a začne své peníze utrácet jinde.

3. MÍSTO

Na základě zkušeností není až tak důležité, kde se salon nachází. Není žádné dobře nebo špatně, jestli je salon na hlavní třídě nebo na kraji města. Pokud je je ovšem prostředí v relaci s úrovní značky, se kterou se v salonu pracuje. Jestli k Vám ovšem klient musí dojet 15 km a prostředí i služba se neshodují s očekáváním klienta, jste v háji :-)

4. PROPAGACE

Tady se dotkneme znovu bodu 1. Celková image salonu musí korespondovat s úrovní služby a značky. Propagaci je také nutné cílit na tu skupinu populace, kde se nachází Váš potenciální klient. Čím lépe pochopíme, kdo je náš klient, tím větší šanci máme na uspokojení jeho očekávání.

5. SHRNUTÍ

Za každou cenu se snažte, aby klienti pochopili, jaká je hodnota Vaší služby. Když zjistíte, že to jediné, co u Vás klienty zajímá, je cena, stanete se jejich otrokem. Také je to jasný signál, že hodnota služby neodpovídá jejich představám. Pracujte na své profesionalitě a zvyšujte úroveň třeba po malých krůčcích, ale neustále. Jen tak zvyšujete Vaši hodnotu       =  klienti budou akceptovat vyšší cenu.