Barvy v salonu, aneb čarování s psychikou Vašeho klienta

Barvy nás obklopují každý den našeho života. Mohou být stimulující nebo uklidňující. U většiny kosmetických ošetření nebo masáží má váš klient zavřené oči, takže se může zdát, že barvy použité v kosmetické kabině nejsou tak důležité jako v jiných prostorách.

Nicméně barvy použité ve vaší kabině vysílají jasný signál a důležitou zprávu směrem k zákazníkovi a výrazně ovlivňují, jak se u vás bude cítit. Naučte se využívat barev ve váš prospěch, tzn. k tomu, abyste i díky nim pomohli klientům získat co nejlepší pocit z ošetření a pobytu ve vašem salonu.

Když jdete poprvé k někomu domů nebo do kanceláře, co je první věc, které si všimnete? Je to kombinace barev? Vsadím se, že ano. I když to není náš vědomý pocit, lidský mozek reaguje na barvu téměř okamžitě. Zatímco barvu a to, co vidíme, obecně vnímáme v týlním laloku mozku, emocionálně na ně reagujeme prostřednictvím limbického systému.

Mít povědomí o barvách a o tom, co znamenají, je důležité pro vaše sdělení klientům, kdo jste a o čem je vaše práce.

Kosmetická ošetření a masáže jsou o péči, léčení, o relaxaci, ale velkou roli při nich hraje i vaše osobnost. Ať máte salon ve vašem domě, kdy budete chtít oddělit pracovní prostor od obytného, nebo salon provozujete jinde, měl by vždy prostřednictvím barev odrážet profesionalitu. Společně s ní by měl ale zůstat jako pohodlný a příjemný prostor, kde se vám bude dobře pracovat mnoho hodin.

Význam barev

Barvy představují různé věci různým osobám podle jejich zážitků nebo zkušeností v minulosti. Nicméně existují některé společné reakce na barvy, u kterých vědci zjistili, že jsou univerzální:

  • Červená – je barva, která je velmi intenzivní a emocionální. Stimuluje srdce a zrychluje dech. Není proto vhodná, pokud máte klienty s vysokým krevním tlakem nebo s problémy s úzkostí. V kosmetickém nebo masážním salonu se doporučuje používat pouze jako barva pro doplňky.
  • Oranžová – je jednou z nejméně oblíbených barev. Je kombinací červené a žluté, má podobné vlastnosti obou a proto také není příliš vhodná pro relax a uvolnění. Bohužel se s ní v salonech poměrně často setkávám, kdy ji jejich majitelé používají v domnění, že od nich budou klienti odcházet plni energie a optimismu.
  • Žlutá – i přesto, že je žlutá obecně považována za veselou barvu, způsobuje u mnoha lidí ztrátu trpělivosti. Je dokázáno, že např. děti pláčou více ve žlutě vymalovaných pokojích a dospělé může až rozčilovat. Urychluje metabolismus a může zvyšovat soustředění.
  • Zelená – pro většinu lidí je zelená symbolem přírody. Zelená uklidňuje a osvěžuje, i když to bude závisí i na použitém odstínu zelené. Tato barva je výsledkem kombinace modré a žluté a představuje to nejlepší z obou barev. Zelená je rovněž spojována s uzdravením a rovnováhou. Proto jsou také světle zelených odstíny tolik populární ve zdravotnických zařízeních nebo čekárnách.
  • Modrá – je barva jasné oblohy a klidné vody. Modrá stimuluje činnost parasympatického nervového systému a umožňuje lépe relaxovat. Většina lidí si vybírá některý z odstínů modré jako jejich oblíbenou barvu, a je to také jedna z nejpopulárnějších barev na zdech v nejrůznějších typech prostředí.
  • Fialová – tmavě fialová barva je vnímána jako barva královské rodiny a pro některým představuje luxus a bohatství. Příliš mnoho fialové může působit ohromujícím, někdy až nevkusným dojmem, proto by měla být používána střídmě. Světle fialovou, jako je lila, lze použít i na zdi, ale musí být v rovnováze s jinými použitými barvami.
  • Hnědá – je zemitá barva. Je velmi univerzální a lze ji použít v pastelových tónech od béžové přes krémovou na stěnách, nebo v tmavších odstínech na nábytku, podlahách nebo doplňcích.

Všechny barvy mají různé odstíny a tóny. Světlé barvy otevírají prostor; tmavší barvy naopak mohou efektně zvýraznit na konkrétní prostor v místnosti.

Vždy dobře zvažujte, jaké barvy budete chtít v salonu použít. Líbí se vám monochromatická paleta barev, která zahrnuje různé odstíny a tóny jedné barvy?

Nebo byste raději analogické barevné schéma, včetně barev, které jsou vedle sebe na schematu barevného kola, například zelenou s nádechem modré a žluté?

barevné schema

Pomocí doplňkových (komplementárních) barev zase můžete oživit místnost nebo její část. Jsou to kombinace složené z barev na protilehlých stranách barevného spektra.Barva stěny tak může být například variací šedo-modrých odstínů a k ní použité doplňky v tlumených odstínech oranžové.

Jsou některé barvy jsou lepší než ostatní?

Protože barvy a barevné motivy by měly odrážet také vaši osobnost, neexistuje proto jedna jediná, nejlepší volba. Co byste měli udělat, je vybrat barvy, se kterými se cítite přijemně a  pohodlně.

Mějte však vždy na paměti, co je nejlepší pro vaše klienty. I když máte rádi odvážné a intentivní barvy, vždy je používejte velmi opatrně a spíše ve formě doplňků. V případě, že provozujete kosmetický nebo masážní salon, barvy stěn a podlahy by měly být v neutrálních barvách.

Velmi moderní na stěnách jsou v poslední době barevné kombinace se šedou. (pro inspiraci přikládám trendové barvy stěn pro rok 2014)

trend barvy interiéru1

Ty pak mohou být krásně doplněny a zvýrazněny pomocí různých tapet, závěsů, květin, povlečení, ručníků nebo jiných doplňků a celkový dojem z prostoru pak působí velmi efektně, sladěně, profesionálně a luxusně.

tip    Barvu doplňků byste měli čas od času měnit. Ať už v souvislosti s uvedením nové řady produktů nebo ošetření, tak v souvislosti s módními barevnými trendy pro jednotlivá roční období.

Vždy se trendové barvy v módě opakují i v trendových barvách interiéru a je to skvělá možnost, jak ukázat vašim klientům, že jdete „s dobou“, jste pro ně vždy inspirací a snažíte se vždy přemýšlet, jak je příjemně překvapit , aby se u vás cítili co nejlépe.

Pro vaši inspiraci přikládám trendové barvy pro jaro / léto 2014 a ukázky, jak skvěle pracovat s doplňky v podání Jany Marie Knotové a jejího salonu v České Lípě.

Módní trendové barvy jaro/léto 2014:

trendy jaro-léto 2014

Inspirace ze salonu Jany Marie Knotové:

DSC_1420

DSC_1078

DSC_0562

DSC_0405

DSC_0255

DSC_0225 DSC_0211

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů