Jak jednoduché je začít podnikat v salonu?

Vypadá to jednoduše, že?

To je to, co si většina kosmetiček nebo terapeutek myslí, když pracují pro někoho jiného. Telefony zvoní celý den, termíny v knize objednávek se hezky zaplňují, klienti platí za ošetření slušné částky. Zdá se, že salon přináší majiteli krásný zisk a proto není divu, že chce tolik kosmetiček začít podnikat ve svém.

Samozřejmě, že to, čeho si vůbec nevšímají, je mnoho hodin strávených nad koncepcí salonu, vymýšlením marketingu, papíry, ale také finanční těžkosti v prvních letech a občas bezesné noci strávené přemýšlením, jak získat bezchybný personál a jinými nepředvídatelnými komplikacemi.

Spuštění salonu krásy může být velmi uspokojující zážitek a splnění snu pro spoustu lidí. Úspěšné podnikání může být příležitostí vydělat si na slušné živobytí. A také být svobodný v uplatňování dovedností, které člověk získal, podle toho, jak cítí, že by měly věci fungovat.

Jenže otevření nového salonu je trochu jako mít nové dítě. Člověk se nemůže nikdy úplně připravit na tak velké změny v životě, které to s sebou přinese. Většina nastávajících maminek se na příchod dítěte připravuje tak, že se snaží zjišťovat co nejvíce informací, navštěvuje různé kurzy, semináře atd. Stejně tak by měl člověk postupovat i v případě, že si chce otevřít svůj salon, zmírní si tím „porodní bolesti˝ a může předejít chybným rozhodnutím.

Klíč k obchodnímu úspěchu spočívá v tom, že potřebné mít v rovnováze vysoce kvalitní služby, které dnešní klienti požadují, ale za cenu, která bude produkovat přiměřený zisk. Stejně jako jakékoliv jiné podnikání, plynulý chod salonu vyžaduje velmi široký záběr dovedností a vědomostí.

Všechny kosmetičky, kadeřníci nebo maséři už dnes mají větší možnost se vzdělávat ve svém oboru (v případě, že mají vůbec zájem), ale bohužel drtivá většina má nedostatek informací, nezbytných pro uspokojivé řízení svého podnikání. Stejně tak to platí i pro mnoho malých firem a tím se také vysvětluje poměrně velký počet obchodních neúspěchů. Stejně jako vysoce kvalifikovaný řemeslník, stavitel nebo obchodník není sám o sobě zárukou prosperity, tak ani být dobrým terapeutem samo o sobě nezaručí, že vaše podnikání bude úspěšné.

Ve srovnání s většinou jiných oborů, je nabízení služeb v oboru krásy celkem snadné. Proto to také tolik lidí zkouší. Čerstvý absolvent rekvalifikačního kurzu nebo učebního oboru může, zjednodušeně řečeno, začít podnikat s trochou depilačního vosku. Něco jiného už je plně vybavený salon, který přijde na pár set tisíc.

Díky relativně nízké počáteční investici, možnosti zajímavého zisku a poměrně nízkých nákladů by se dalo říct, že za takových podmínek by všechny salony mohly přežít a fungovat. Ovšem skutečnost je taková, že jen hrstka salonů může upřímně tvrdit, že prosperuje. Proč to tak je?

Protože nikde nenašli potřebné informace, nikdo jim neřekl, co nefunguje a nikdo jim neukázal cestu, která by rychleji vedla k úspěchu.
Určitě se shodneme se na tom, že by bylo asi šílenstvím provádět někomu elektro léčbu bez řádných vědomostí a zaškolení, a přesto většina současných majitelů salonů neměla před začátkem svého podnikání dostatek použitelných informací o tom, co musí udělat, aby salon fungoval.

Proto také vznikly tyto stránky, abychom si navzájem předávali informace a bude mi ctí, když budu moci být Vašim průvodcem na cestě k Vašemu úspěšnému salonu.

 

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů