Jak přilákat nové zákazníky do Vašeho salonu

Při rozhovorech s majiteli úspěšných salonů mi na otázku, co si myslí, že jim přivádí nejvíce nových klientů, odpovídají podobně. Doporučení od těch stávajících. Já osobně jsem přesvědčen, že je to nejlepší, nerychlejší a nejlevnější způsob, jak přilákat nové klienty do vašeho podnikání. Podle statistik se také jednoznačně potvrdilo, že téměř  v 75% případů bylo doporučení nejdůležitějším faktorem při výběru salonu potenciálním zákazníkem.

Klienti, kteří přicházejí díky doporučení jsou také daleko více loajální než ti, kteří přijdou na základě speciálních nabídek a akcí. A co jsou základní předpoklady pro to, aby vás někdo doporučil?

JAK SE U VÁS CÍTIL

Veškerá naše nákupní rozhodnutí, ať už je to nákup služeb nebo jakýchkoliv výrobků není v konečné fázi ovlivněno racionálním uvažováním, ale vždy pocitem, který díky produktu nebo služby budeme mít. A přesně platí citát, že „lidé zapomenou, co jste jim kdy řekli, zapomenou, co jste jim kdy udělali, ale nikdy nezapomenou, jak se u vás cítili. Zeptejte se sami sebe, jak se asi cítí vaši klienti, když navštíví váš salon? Vypadají a cítí se skvěle, když od vás odchází? Jste vy nebo vaši zaměstnanci přátelští, spolehliví, ale hlavně, budujete v klientech pocit důvěry?

DŮVĚRA JE ZÁKLADEM ÚSPĚCHU

Důvěra je klíč k tomu, aby vás někdo doporučil nebo aby si u vás koupil službu či výrobek. Vaši klienti musí cítit, že pokud vás doporučí, budou mít jejich přátelé stejné zkušenosti a pocity, jako oni sami. Nikdo z nás se totiž nechce cítit trapně poté, co někomu poradíme skvělou službu, ale on bude mít opačný zážitek a bude přemýšlet, proč jste ho tam vlastně poslali. Přemýšlejte o tom.

5 ZPŮSOBŮ, JAK ZVÝŠIT MÍRU DOPORUČENÍ

Jak tedy můžou salony nebo spa využít takovou ústní reklamu, která by se mohla šířit mezi přáteli a rodinou vašich klientů?

  • Jednoduše o to požádejte. Mnoho salonů tuto možnost podceňuje nebo vůbec nevyužívá. Já doporučuji jednoduchý referenční systém s kartami, které váš klient může předat svým přátelům. Pokud byste chtěli takový systém nastavit, počkejte na balík „Můj úspěšný salon – nástroje rozvoje“ nebo mi napište.
  • Myslím, že je také dobré být velkorysejší. Sleva10% určitě nefunguje ani nemotivuje lidi, aby se o vás zmínili. Když si spočítáte, kolik vám přinese stálý klient za celou dobu, kdy platí za vaše služby, určitě vám stojí za to mu dát zajímavou nabídku.
  • Podporujte vaše podnikání  na vašich hezkých webových stránkách a zkoušejte s klienty komunikovat zajímavým způsobem emaily.
  • Pravidelně přidávejte vaše nabídky a aktuality na váš Facebook
  • A nakonec, nezapomeňte počítat a vyhodnocovat, kolik nových klientů díky doporučujícímu programu získáváte a které pobídky nejvíce zabírají. Ty potom opakujte.
  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů