Klienti k Vám chodí na toaletu i když nemusí. Jsou totiž zvědaví

Je jedna věc, kterou klienti sledují až fanaticky. ČISTOTA. Je třeba udržovat Váš salon absolutně bez poskvrny. Po celou dobu!

Můžete investovat hodně peněz do vybavení i marketingu, ale všechno Vám bude k ničemu, když promarníte tu jedinou šanci udělat první dojem.

Váš klient u Vás stráví dost dlouhou dobu na to, aby si měl čas všimnout i sebemenšího detailu, který Vy už dávno nevnímáte. Trpíme tzv. provozní slepotou, která je naprosto přirozeným jevem, když se v našem prostoru pohybujeme dlouho a vidíme stále stejný obraz.

Opravdu chcete, aby klient obdivoval zbytky odličovacího mléka, které ukáplo na kosmetický vozík, prach v koutu místnosti nebo ručník, který se suší na topení? Klient rozhoduje o kvalitě služby očima už dávno předtím, než jakou bude mít zkušenost se samotným ošetřením.

Vchod do salonu

Udělejte občas jeden krok ze salonu směrem ven a rozhlédněte se. Nepotřebovalo by to zamést chodník nebo chodbu před vstupem do salonu?

Jasně, že není vaše práce udržovat veřejné prostory v čistotě, ale zase uznejte, že technické služby města tu nemohou být každý den jen pro Vás. Cigaretové nedopalky, odpadky nebo bláto nejsou zrovna silný marketingový nástroj.

Jsou vaše výlohy nebo okna salonu čistá, včetně hezky natřených rámů? Jsou na dveřích zbytky samolepek nebo amatérských plakátků? Buďte k sobě upřímní.

Zářivě čisté toalety jsou dobrý marketing

Toalety, případně sprchový kout musí být absolutně bez jediné vady na kráse – po celý den! Je to jedna z nejdůležitějších částí vašeho salonu.

Možná ani netušíte, jak moc vypovídají o vašem salonu a kolik lidí je chodí kontrolovat, aby si o vás udělali obrázek. Vsadím se, že to v cizím prostředí děláte taky :-).

Toaleta není úklidová místnost a vypelichaný smeták v rohu vám dobrou reklamu neudělá. Dodnes se mi vybaví pohled na zázemí v jednom salonu, kde byla toaleta i sprcha v jedné místnosti. Přímo uprostřed sprchového koutu trůnil kbelík se špinavou vodou a volně pohozeným hadrem a lopatka se smetím. Vzhledem k tomu, že na tuto toaletu chodil i personál a toto zátiší ho nechávalo úplně v klidu, nějak jsem už ani nechtěl  dopít kávu, kterou mi uvařili.

Jestli váháte, do čeho ve vašem salonu investovat, tak toalety by měly přijít jako první na řadu.

Detaily rozhodují

Jestli váš salon není z hlediska čistoty absolutně bezchybný, váš klient si to automaticky spojí s tím, že zřejmě i pomůcky a prádlo na tom budou podobně. Kosmetické a kadeřnické služby jsou velmi intimní a klienti chtějí mít jistotu, že vše s čím pracujete a čeho se dotýkají je hygienické.

Přísně kontrolujte všechny maličkosti. Můžete klientům podávat nejlepší cappuccino ve městě, ale pokud ho dostanou ve špatně umytém šálku, všichni vám utečou.

Úklid, úklid a zase úklid

Vyměnit čisté prostěradlo na lehátku, umýt nástroje a nádoby ihned po tom, co klient odejde, by mělo být samozřejmostí. Divili byste se, v kolika salonech nechá personál kabinu neuklizenou, když mají naspěch.

Nahlédněte i za recepci nebo na stůl. Hromadí se tam papírky, pera a gumičky do vlasů nebo je vše čisté a prostor působí elegantně? A co klávesnice od počítače? Nepotřebovala by utřít?

Jestli máte zaměstnance, ujistěte se, že všichni přesně vědí, že čistota v salonu je jejich zodpovědnost vždy a za všech okolností. Zajistěte dostatek úložného prostoru především v kosmetických kabinách, aby se co nejvíce materiálu a pomůcek dalo jednoduše schovat do skříněk nebo šuplíků. Pro váš tým je důležité, aby přesně věděl, co se od něj očekává a aby se ze všech potřebných úkonů postupně staly návyky.

  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů