Prodej v salonu – strašák nebo pomocník?

Prodej – magické slovo, které prostupuje celým naším životem a veškerou naší komunikací.

Téměř si ani neuvědomujeme, že všichni lidé na světě něco prodávají několikrát denně neboli přesvědčují ostatní o věcech, kterým věří.

A nemusí to být zdaleka jen nějaký produkt nebo služba, ale prodáváme vždy, když s někým debatujeme, chceme, aby někdo jiný podpořil náš nápad, když si vyřizujeme v bance úvěr, když potřebujeme, aby děti doma něco udělaly, nebo jen budeme chtít, aby si s námi někdo vyšel.

Přesto, když se řekne slovo „prodej“ v souvislosti se službami, může se někomu stáhnout žaludek, něčí mozek zbystří a aktivuje pomyslného strašáka v hlavě, nebo u jiného způsobí úplně odmítavý postoj s myšlenkou – jsem přece kosmetička (kadeřnice, pedikérka…), ne nějaká prodavačka. 

Ať je to jakkoliv, prodej v salonech krásy je jedno z nejčastěji rozebíraných témat mezi lidmi pracujícími ve službách, v této činnosti je také nejvíce rezerv a dělá se v ní nejvíce chyb. Může to mít více důvodů, které rozebereme.

Kdo z vás pochopil, že prodej není negativní slovo a je pro vaše podnikání nutností, pak je pro vás obrovským pomocníkem. Nejen ve zvyšování tržeb za daleko méně stráveného času v salonu, ale především pro spokojenost klientů a v tom, do jaké míry vás klienti vnímají jako odborníka, potažmo celé vaše podnikání.

Proč vůbec prodávat domácí péči

Myslím, že velmi podstatný moment, proč v salonech vůbec prodávat, je říct si, nebo připomenout si důvod PROČ to dělat. Důvod, který si často lidé neuvědomují a opomíjejí, a který pak prodej staví do úplně jiného světla:   

Všichni určitě slibujete svým klientům, že se jim dokonale postaráte o jejich pleť, vlasy nebo nehty, aby byly zdravé, krásné a pěstěné. A že je to také nejdůležitější argument, kterým chcete klienta přesvědčit, aby navštěvoval zrovna váš salon.

Pak ale také jistě víte, že jakákoliv salonní péče se na celkovém efektu podílí jen asi 40 % a to znamená, že o zbývajících minimálně 60 % celkového efektu rozhoduje jedině domácí péče mezi návštěvami. 

Pokud tedy chcete dodržet svůj slib, očekávání klientek a chcete jim pomoct vyřešit jejich potřeby, je v podstatě vaší povinností, abyste je s domácí péčí seznamovali, vysvětlovali ji a doporučovali, protože konečný výsledek bez ní nikdy nebude stoprocentní. 

Jistě mi dáte také za pravdu, že díky správné kombinaci salonní a domácí péče je efekt na pleti daleko rychlejší a viditelnější. To také znamená, že vám po takové zkušenosti klientka začne bezmezně věřit, že ji skutečně sestavujete pro ni tu nejvhodnější a nejlepší péči. A navíc, pokud si efektu a změny všimne její okolí nebo rodina, velmi ráda se pochlubí, do kterého salonu chodí a ráda vás doporučí.

Proč se prodej nedaří a na co si dát pozor

S čím se provozovatelé salonů potýkají při prodeji nejčastěji a na co je třeba si dát pozor, aby se prodej dařil?

Důvody selhávání v prodeji se dají rozdělit do dvou skupin: systémové – jako je třeba nedostatek času na klienta, kdy jich máte tolik, že vlastně nemáte na prodej vůbec prostor, nebo nezvládnuté techniky prodeje a nepochopení jeho principů a důvodů.

Druhá skupina je osobní, do které nejčastěji patří: 

  • Strach z odmítnutí a špatný pocit z myšlenky, že si by prodej mohl být nucení výrobků klientovi za každou cenu.
  • Terapeut produktům a ošetření dokonale nerozumí, není si jistý, a proto je také raději nenabízí.
  • Terapeut neumí produkty a ošetření správně vysvětlit a ukázat, čím vlastně klientovi pomůžou.
  • Terapeut produktům buď zcela nevěří, nebo by si je za tu cenu sám nekoupil. A věřte, že takových případů není málo.

Také jste u prodeje ovlivnění různými obavami, nebo úplně nevíte, jak se s nimi vypořádat? Jak na to se dozvíte na semináři o prodeji, který pravidelně pořádám.


  • DOBRÁ RADA ZDARMA

    Vaše osobní údaje (e-mail, jméno) budu (Radim Anděl, IČ: 49729934) zpracovávat za účelem odeslání e-booku a posílání e-mailů v rámci 12 dílného marketingového minikurzu v souladu s platnou legislativou a zásadami ochrany osobních údajů. Svůj souhlas se zasíláním a zpracováním osobních údajů můžete kdykoli odvolat prostřednictvím odhlašovacího odkazu v každém e-mailu. Ochrana osobních údajů