Tipy k úspěšnému prodeji

1) Jakýkoliv prodej je odbornou prací, která nejenže vyžaduje znalost produktu, ale měla by prodávajícího i bavit a musí z ní mít skutečnou radost – radost z profesionálně provedené služby a ze spokojeného zákazníka. Kdo produktu nerozumí a není sám nadšený, nemůže nadchnout ostatní !!

2) Profesionalita prodávajícího se pozná podle toho, nakolik se snaží splnit přání zákazníka:

  • Skvělý prodávající přesvědčí zákazníka na základě své odbornosti – zná velmi dobře produkty, které prodává a je schopen je zákazníkovi úspěšně prezentovat.
  • Skvělý prodávající hovoří o svém produktu s nadšením a ukazuje zákazníkovi řadu výhod, které koupí produktu získá.
  • Skvělý prodávající má rád své zaměstnání a neexistuje pro něj nic hezčího než spokojenost zákazníka.
  • Skvělý prodávající zjistí přesné potřeby a motivy zákazníka a soustředí se plně na to, najít optimální řešení, které by uspokojilo jeho potřeby.
  • Skvělý prodávající důvěřuje sám sobě a věří v úspěch a užıtek svého produktu pro zákazníka, je přesvědčen o tom, že zákazník bude se svým produktem absolutně spokojen.

3) Dobrý prodej však znamená nejen uspokojení potřeb zákazníka, ale i vlastních motivů. Prodej musí vždy vyústit pro obě strany do výhodné situace. Zákazník a prodávající jsou partneři a při prodeji nesmí nikdo prohrát a prodělat! Pokud prohraje zákazník, bude možná dlouhodobě nespokojený a už u vás pravděpodobně znovu nenakoupí. Pokud prohrajete vy jako prodávající, budete nespokojeni a pro další práci demotivováni.

4) Jak rozvinout jako prodávající prodejní argumentaci v zájmu uspokojení zákazníka?

  • Zákazníka zajímá především užitek z produktu, chce vědět, proč by ho měl koupit, co mu to přinese, nebo jakých starostí a práce ho zbaví. Jako úspěšný prodávající byste tedy měla po zjištění potřeb zákazníka zdůraznit především individuální přínos a užitek produktu pro zákazníka.
  • Vlastnosti produktu jsou odpovědí na otázku zákazníka: „Co vlastně produkt umí“
  • Výhody produktu jsou pak odpovědí na následující otázku: ,Jaký přínos mají vlastnosti produktu všeobecně?“
  • Užitek produktu je rovněž odpovědí na otázku zákazníka ,,A co z toho budu mít já osobně?“ Individuální přínos produktu pro zákazníka je to, co ho uspokojí.

5) 11 rad pro posílení optimismu, aneb jak sám sebe motivovat

  • Opakujte své pokusy!
  • Věřte na lepší prodejní možnosti!
  • Nevzdávejte to předem!
  • Buďte přesvědčeni o hodnotě svého produktu!
  • Pracujte s plným nasazením!
  • Věřte ve svůj úspěch!
  • Ukažte všechny přednosti!
  • Udělejte zákazníkovi radost!
  • Mluvte a jednejte s nadšením!
  • Zaměřte se na výsledky!
  • Jednejte!