8 zákonů prosperujícího salonu

Zajištění toho nejdůležitějšího – spokojenosti klientů a jejich následné ochoty opakovaně v salonech nakupovat, je souborem velkého množství každodenních rozmanitých činností, rozhodnutí či návyků. Provozovatelé salonů krásy se mě často ptají, zda jim můžu prozradit nebo připomenout některé tipy a zákonitosti, které jsou důležité pro úspěšné provozování salonu. Sestavil jsem alespoň 8 vybraných a základních, které by rozhodně neměly uniknout vaší pozornosti:

1. Ve své profesi i v provozování salonu se neustále zdokonalujte

Pracujete v nádherném oboru, který se ovšem vyvíjí ďábelským tempem. A jak říká známé rčení, kdo chvíli stál, už stojí opodál. To, jak fungoval salon před pár lety, už dnes neobstojí. Pokud nevíte, jak vylepšovat své služby a podnikání, učte se od těch, kteří to už udělali a je evidentní, že jsou v tom hvězdy a přineslo jim to výsledky. Ale hlavně pak jednotlivé kroky a změny začněte ve svém salonu také postupně dělat. Pouze plané a teoretické diskuse s těmi, kterým se příliš nedaří a sami nevědí, jak na to, vás stojí jen čas bez smysluplného efektu. 

2. Nikdy vaše služby nemůžete nabízet všem

Soustřeďte se na svojí správnou cílovou skupinu klientů, kterou chcete v salonu mít. Tomu přizpůsobte filozofii salonu, úroveň servisu i značky, cenu, ale také interiér, aby vše dohromady splňovalo potřebný standard, který se ve zvolené úrovni salonu očekává.

Tím vysíláte jasnou zprávu směrem k vašim potenciálním klientům, kdo jste, za čím si stojíte a co ve vašem salonu mohou očekávat. Protože vším, co děláte (i co neděláte), budujete svoji značku, svoji pověst a renomé svého salonu. A myslím tím opravdu všechno, od příspěvků na sociálních sítích, přes váš úsměv, kvalitu občerstvení, až po samotné procedury, konzultace a následný kontakt s klientem po opuštění salonu.

3. Účtujte si správně zkalkulované ceny

Cenovou hladinu ostatních salonů v okolí berte jen jako informativní, ale nikdy se neoceňujte podle toho, za kolik nabízejí svoje služby jejich majitelé. To je důvod, proč velké množství salonů funguje buď s žádným nebo jen velmi malým ziskem. Také není nikde psáno, že se vaše cena služeb musí zásadně lišit jen proto, že jste třeba v klidnější části města.

Stanovení cen je čistá matematika, která by neměla zahrnovat emoce. Pamatujte si, že klienti vás milují za to, co pro ně děláte, ne kvůli cenám, které si účtujete.

4. Každá služba ve vašem salonu by měla být zisková nebo vést k ziskovosti jiné služby

Nebojte se důstojně ohodnotit sami sebe a nestyďte se za to, že práci, kterou milujete, děláte samozřejmě i pro peníze. Množství peněz, které dostáváte, je prostě jen důkazem toho, že zvyšujete kvalitu života jiných lidí a plně si je zasloužíte. Konec konců to dlužíte i členům vašeho týmu, pokud nějaký máte, abyste vytvářeli zisk a oni měli šanci si domů odnést slušnou výplatu. 

5. Každý klient si u vás zaslouží jen to nejlepší

A to pakovaně a při každé návštěvě. Je jedno, jestli je dopoledne, máte dobrou náladu a jste odpočatí, nebo je večer, jste unavení a řešíte nějaké starosti. Platí za vaše znalosti, doporučení a služby stejné peníze a má nárok, aby byly perfektní. Pamatujte, že skutečným měřítkem toho, co děláte, není, jak vypadá váš klient, když právě odchází ze salonu, ale to, jak vypadá, jak se cítí a jak ho vnímá okolí mezi jeho návštěvami u vás.

Tajemství úspěchu je v tom, že v kvalitě servisu budete dlouhodobě konzistentní a klienti pokaždé dostanou přesně to, za co si platí. Jestli v této oblasti začnete pokulhávat, věřte, že se o vaše klienty rád postará někdo jiný, u koho se jim to stávat nebude.

6. Čísla jsou vaším přítelem a ukazují vám zdraví vašeho podnikání

Naznačují, kdy se jeho zdraví začíná horšit, ale naštěstí ještě v době, kdy s tím můžete rychle začít něco dělat. Jestli špatnou kondici vašeho podnikání totiž necháte zajít příliš daleko a co hůř, třeba o ní ani nevíte, bývá pak často velmi obtížné, abyste svůj salon znovu postavili na nohy.

Víte tedy, jaká je návratnost vašich klientů, četnost jejich návštěv, jejich průměrná útrata, jakou část tržeb tvoří prodej domácí péče, kolik peněz máte v materiálu nebo jakou finanční rezervu potřebuje, abyste mohli bez problémů splácet faktury?

7. Své problémy nechejte před salonem

Jen tak si svoji práci užijete a dokážete se plně soustředit jen na svoje klienty a jejich potřeby. Každého z nás občas něco trápí, ale vaše starosti klienty opravdu nezajímají, mají svých dost.

8. Povinně si udělejte čas na odpočinek, vyčištění hlavy a na věci, které vám dělají radost

Je skvělé, pokud svojí prací žijete, snažíte se jí dát maximum a příliš neberete v úvahu čas, který tím strávíte. Občas je ale třeba se zastavit, vykouknout ze své ulity a dát svému tělu i mysli pohov. Svěží mysl totiž daleko jednodušeji přináší nápady, odpovědi a řešení pracovních záležitostí a tolik potřebný nadhled. A hlavně, budete díky tomu i mnohem produktivnější.