Neprodávejte, pomáhejte!

To je nejlepší rada a pomůcka, která vám může pomoct v nabízení a prodeji ošetření a domácí péče, pokud si sami sebou nejste jisti.

Patříte do skupiny lidí, kteří mají při nabízení čehokoliv, za co by měli chtít peníze, strach z nepříjemného pocitu, že budou odmítnuti? Nebo je vám nepříjemná myšlenka, že by vás vaši klienti mohli vnímat tak, že jim něco nutíte?

Vaše obavy absolutně nejsou na místě a hned si řekneme, proč. Především je potřeba si uvědomit, že klienti neodmítají vás jako osobu, ale v tu chvíli pouze vaši nabídku. A to je veliký rozdíl. Kdyby totiž odmítali vás a byli jste jim nesympatičtí, nebudou do vašeho salonu vůbec chodit. Tím, že odmítli vaši nabídku, vám jen dali najevo, že prozatím jen nepochopili, proč by je měla taková nabídka zajímat, nebo jak jim pomůže řešit to, co potřebují řešit, nebo je pro ně důležité.

Ve slově nebo pojmu POMOC je váš klíč k úspěšnému prodeji.

Doporučuji všem, kteří se pohybují v oblasti služeb, aby slovo prodej ve své hlavě nahradili právě slovem pomoc. Jistě cítíte, že se pak ve Vaší mysli promítne úplně jiný obraz, slovo má úplně jiný význam a náboj a obsahuje vše, co od vás klienti potřebují slyšet, aby je vaše nabídka zaujala a chtěli se o ní dozvědět víc. Protože jestli z vás budou cítit, že jim chcete pomoct a zjišťujete, s čím si neví rady, pak také získají pocit, že konečně má o ně někdo zájem.

V článku o tom, proč vůbec v salonu prodávat domácí péči jsme si také říkali, že pokud chcete klientovi zaručit 100% efekt, splnit jeho očekávání, nebo vyřešit jeho problém v souvislosti s pletí, pak 40 % úspěchu tvoří dobře zvolená a cílená salonní péče a z celých 60 % pak rozhoduje právě domácí péče, která tu salonní doplňuje a násobí.

Pokud jste tedy skálopevně přesvědčeni, že zrovna to nejdražší ošetření, které máte v nabídce a ne jeden, ale rovnou tři produkty na doma jsou přesně to, co klientovi pomůže splnit jeho očekávání, nebo pomůže vyřešit něco, co ho trápí, pouze mu tuto informaci předejte. Jestli mu s nejlepším úmyslem opravdu chcete dopřát pro něj to nejlepší, o čem víte, že bude fungovat a dobře mu vysvětlíte, co vaší nabídkou získá a jak mu pomůže, pak vůbec nepřemýšlejte o tom, kolik ho to bude stát a jestli je to pro dotyčného hodně nebo málo peněz.

Nechejte klienta, aby se na základě vašich informací rozhodl sám. Do jeho hlavy mu totiž nevidíte a neznáte jeho priority, proto vám ani nepřísluší předpokládat a hodnotit jeho finanční možnosti. Pomůže vám to také odstranit další z nepříjemných pocitů spojených s prodejem – aby u vás klient nenechal z vašeho pohledu příliš velkou částku.

Vytvořte si pro úspěšný prodej správné podmínky

Všechno má své ale a prodej není výjimkou. Abyste vůbec měli šanci dostat se do fáze úspěšného prodeje – pomoci, je třeba docílit toho, aby vás klient chtěl poslouchat, aby měl pocit, že jste pro něj ti praví, že jste odborníci ve svém oboru a že se o něj upřímně zajímáte. Jak už jsme si řekli v jednom z minulých článků, aby klient vůbec uvažoval o nákupu, musí vám nejdříve uvěřit, že pro něj chcete jen to nejlepší. A k tomu je nutné vytvořit také správné podmínky.

Všechno takříkajíc souvisí se vším a ty hlavní podmínky pro úspěšný prodej a vůbec pro to, aby salon dobře prosperoval, musí být vždy v naprosté rovnováze a jsou to tyto hlavní čtyři:

  • Místo – lokalita salonu a interiér vašeho salonu
  • Produkt – vaše služby a výrobky, které v salonu prodáváte
  • Cena – suma, za kterou vaše služby a produkty prodáváte
  • Propagace–neboli vše, co o sobě říkáte a úroveň vašich propagačních kanálů a materiálů, včetně toho, jak se propagujete vy sami – jak se chováte, vyjadřujete a jak o sebe dbáte.

Co je tím myšleno? Když budete mít salon na skvělém místě, bude luxusně zařízený, budete pracovat s luxusní značkou a prodávat skvělé produkty, budete mít správně nastavenou a odpovídající cenu, ale budete mít nevzhledné webové stránky, dárkové certifikáty vytisknuté na domácí tiskárně, vaše recepční bude za pultem sedět žvýkající v džínách a krátkém tričku, tak první tři podmínky tím absolutně shodíte a lidé vám nebudou věřit, že je vše tak perfektní, jak se jim snažíte říct.

Stejná situace nastane, když budete mít krásné webové stránky, pozlacené vizitky, budete propagovat, jak máte skvělé služby i značku, tomuto obrazu bude také odpovídat velmi nadprůměrná cena služeb, ale salon budete provozovat v jedné vlhké místnosti v suterénu panelového domu, tak vám samozřejmě také nikdo neuvěří, že máte zlaté ruce, protože místo absolutně neodpovídá klientově představě o útulném prostředí, kam by za své peníze chtěl chodit.

Splňuje váš salon všechny čtyři podmínky, které jsme si popsali? Skvělé!

Pokud si ale v prodeji nejste jistí a rádi byste díky konkrétním tipům a postupům tuto dovednost nenásilně, ale radikálně zlepšili, pak je pro vás ideální nadstavbový prodejní seminář, kde se vše naučíte a na místě si to také hned v praxi vyzkoušíte.